Ofte stilte spørsmål

Her har vi samlet vanlige spørsmål og svar for å hjelpe deg på veien. Finnes ikke svaret her, ikke nøl med å nå oss på: kundeservice@fagmobler.no. Vi er her for å hjelpe!

Ofte stilte spørsmål:

Bestilling

Når kan jeg forvente at bestillingen min er på lager?

Kontakt butikken din direkte for å få en estimert dato for når varen er ankommet lageret ditt. Kontaktinformasjon til butikk finner du her.

Kan jeg bestille alle varer hos Fagmøbler på nett?

Nettet muliggjør bestilling av alle produkter, men når det kommer til våre møbler med et overflod av valgmuligheter når det gjelder farger og stoff. Derfor kan det være lurt å oppsøke butikken for å sikre at du får nøyaktig den fargen og stoffet som passer best hjemme hos deg. I tillegg anbefaler vi deg alltid å prøve flere møbler i butikken for å sikre at du syns de er gode til ditt bruk.

Varen jeg ønsker er bestillingsvare. Er den da utsolgt i butikkene?

I den valgte butikken er produktet dessverre utsolgt og må bestilles. Leveringstiden varierer, og vi kan få inn en ny forsendelse om noen få dager eller i løpet av flere uker. Vi anbefaler deg å ta kontakt med din nærmeste butikk for å få nøyaktig informasjon. Alternativt kan det være en spesialbestilling hvor produktet ikke er lagervare, men heller produseres etter dine valg. Det kan være verdt å merke seg at enkelte butikker likevel kan ha dette produktet tilgjengelig.

Hvordan blir min ordre sendt? 

Din ordre vil bli sendt til den butikken du har valgt som din butikk, dersom annet ikke er valgt.

Levering

Hvor lang leveringstid er det?

Det kan variere avhengig av leverandør, tidspunkt og tilgjengelighet i butikken. Vi oppfordrer deg til å ta kontakt med den nærmeste butikken din, da de vil kunne sjekke opp dette for deg.

Når er min vare klar til å hentes?

Når varen er klar til henting, vil butikken sende deg enten en melding eller en e-post.

Hvor er min vare? Det er gått lenger tid en oppgitt leveringstid.

Vennligst ta kontakt med den butikken du har bestilt varen fra, slik at de kan undersøke og gi deg oppdateringer om varens nåværende status og forventet leveringsdato.

Kan dere gi meg en eksakt leveringsdato?

Vi kan gi deg en omtrentlig leveringstid. Selv om varen som regel blir levert innenfor denne tiden, kan uforutsette hendelser av og til oppstå. Dersom dette skjer, vil du eventuelt bli informert om en ny forventet leveringsdato.

Jeg har bestilt hjemlevering. Bærer dere inn varene for meg?

Som standard blir hjemlevering utført til adressen på gateplan. Dersom du har avtalt dette med butikken, vil vi også kunne bistå med å få varene helt inn til ønsket plassering.

Kan jeg leie henger hos dere?

Flere av våre butikker gir deg muligheten til å låne en henger. Vi ber deg ta kontakt med din nærmeste butikk, så vil de kunne gi deg informasjon om tilgjengeligheten av denne tjenesten.

Leverer dere til hele Norge?

Prinsipielt sett kan vi utføre leveranser over hele Norge, men muligheten avhenger av kapasiteten til den nærmeste butikken. For å ordne frakt må du kontakte din nærmeste butikk for å avtale detaljene.

Leverer dere til utlandet?

I utgangspunktet foretar vi leveranser kun til adresser i Norge. Dersom det gjøres en avtale med en butikk, kan det være en mulighet. Imidlertid tilbys ikke denne tjenesten som standard. Vær oppmerksom på at det kan være nødvendig å fylle ut tollpapirer, noe vi vanligvis ikke tilbyr.

Får jeg møbelet inn døra?

Det er viktig at du måler døråpninger og eventuelle trapper før du bestiller et nytt møbel. Forsikre deg om at både dører og trapper har større bredde enn den oppgitte dybden i produktinformasjonen. Videre bør du også vurdere takhøyden i trapperommet, slik at det er tilstrekkelig plass til å bære møbelet opp, samt litt ekstra plass for å manøvrere det på veien opp. For å forenkle denne prosessen anbefaler vi at du tar kontakt med din nærmeste butikk, da de vil kunne gi deg detaljert veiledning rundt dette.

Retur og reklamasjon

Kan jeg returnere en vare?

I visse tilfeller er dette en mulighet, men da vi ofte bestiller skreddersydde møbler fra leverandørene til våre kunder, kan det være noen situasjoner som er mer utfordrende når det gjelder retur. Vi anbefaler deg å kontakte den butikken du har kjøpt varen fra for å undersøke om det er en mulighet for retur. Ifølge forbrukerkjøpsloven er det normalt sett begrenset mulighet for retur av kjøpte varer. Til tross for dette oppfordrer vi deg til å ta kontakt med butikken for å diskutere eventuelle løsninger.

Hva er garantien på mine varer kjøpt hos Fagmøbler?

Når det kommer til garantien på produktene du har kjøpt hos oss, følger vi retningslinjene i forbrukerkjøpsloven. Du kan finne mer detaljert informasjon om dette på følgende nettside.

Kan jeg avbestille en vare kjøpt på nett?

Dette kommer an på hvilke varer du har bestilt. Sjekk gjerne videre i informasjon om kjøpsbetingelser. Se her for mer informasjon om kjøpsbetingelser.

Kan jeg avbestille en vare kjøpt i butikk?

Dersom du ønsker å avbestille en ordre som er gjort i butikken, ber vi deg om å ta kontakt direkte med den aktuelle butikken.

Kan jeg levere en vare i retur i nærmeste Fagmøbler butikk?

I utgangspunktet kan vi ikke ta imot retur av varer i nærmeste Fagmøbler-butikk, ettersom dette er to separate juridiske enheter. Vi anbefaler imidlertid at du tar kontakt med den butikken du foretok kjøpet hos, da de muligens kan gi deg informasjon om eventuelle muligheter.

Det er feil på min vare, hvordan kan jeg reklamere på den?

Du kan gå i butikk eller sende inn på nett bruk dette skjema.